HSP

Standard

Hittade en blogg via en vän på Facebook. Ja han är min vän även AFK. Han hade sett blogginlägget via sin vän. Det kanske är förmätet av mig och säga att jag är en av fem som har/är HSP. Men visst känner jag igen mig. Blogginlägget hittar du här. Här kan du läsa en artikel om HSP. Och här, jättelångt och på engelska.

Ashtanga Vinyasa Mysore i Barcelona den 27 – 29 maj 2011 med Peter Sanson. Peter gick i lära hos Guruji Sri K. Pattabhi Jois. Peter var hos Guruji i 21 år. Peter kan en hel del om yoga. Jag kan inget.

Hemkommen från Barcelona så inser jag att Barcelona inte är staden man åker till för yoga. Men yogan för Peter Sanson var en ögonöppnare för mig. Varför har vi i väst så bråttom? Vad är yoga? Vad är skillnaden mellan yoga och fysisk träning? Step by step, breath by breath. Det är mitt nya mantra. Det och ”breath with noise”. Banda och drista. Får jag ordning på de tre sistnämnda så närmar jag mig yoga. Det är långt dit. Men step by step, varje dag. Repetition is the key.

Kommentera

